hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| 2500 تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت قمی اهدا شد

قم| 2500 تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت قمی اهدا شد

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: با همکاری اولیا و خیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت این استان در سال جاری اهدا شد.
به گزارش رویداد ایران_قم،حمیدرضا شیخ‌الاسلام در دیدار اعضای شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان، افزود: در دوره ابتدایی بیش از ۹۸.۵، در دوره متوسطه اول ۹۸ و در دوره متوسطه دوم ۹۵ درصد دانش‌آموزان زیر پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند.
 وی اضافه کرد: با توجه به این‌که میانگین کشوری ۸۶ درصد است، استان قم ۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
 وی با اشاره به راه‌اندازی مدارس امین، از همکاری مطلوب روحانیون در حوزه فضای مجازی تقدیر کرد و گفت: با توجه به این‌که قم در تولید محتوای مذهبی، سیاسی و اجتماعی رتبه نخست را دارد، در حوزه مصرف نیز مخاطبان مراجعه مطلوبی به این محتواها دارند که نشان از کیفیت مطلوب این محتواهاست.
 شیخ‌الاسلام افزود: با شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش یکی از حوزه‌هایی بود که بیشترین آسیب دچار شد، اما با تلاش مطلوب نیروهای آموزش و پرورش و همکاری دغدغه‌مندان حوزه‌های علمیه توانستیم رتبه اول را در کشور بدست بیاوریم و این بدون اعتماد و اطمینان مردم به مجموعه آموزش‌و پرورش و ورود موفق به حوزه فضای مجازی به‌دست نمی‌آمد.
 همچنین در ادامه این دیدار، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم گفت: در سال گذشته ۲۰ نفر از طلاب وظیفه جذب آموزش و پرورش شدند که این رقم در سال جاری به ۵۰ نفر افزایش یافته است و برای ۴۰۰ نفر از طلاب وظیفه در کشور نیز دوره آموزشی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود.
 ناصر حمزه‌ای با اشاره به فراگیر بودن محتواهای تولیدی قم در سطح کشور، اضافه کرد: قم به‌عنوان مرکز تولید محتوای آموزش عملی در حوزه‌های نماز، حجاب و عفاف انتخاب شده است.
 وی با اشاره به لزوم پرداختن به موضوعات مرجعیت و تقلید در میان دانش‌آموزان، بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در مدارس و همکاری مطلوب آستان مقدس در این زمینه تولید محتوا انجام شده و با استفاده از اساتید محتواها به بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ارائه شده است.
 حجت‌الاسلام ابوطالبی معاون تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم نیز گفت: حوزه علمیه هم اکنون در ۶ عرصه مدارس امین، طرح روشنا برای استعدادهای درخشان، گروه‌های تبلیغی که در مدارس فعالیت دارند، نیروهای امریه و سرباز طلبه، طلاب پردیس دانشگاه فرهنگیان که در قم در حال تحصیل هستند و در آینده به‌عنوان معلم جذب آموزش و پرورش خواهند شد و تولید محتوای دینی، در حال ارائه خدمات و همکاری با آموزش و پرورش است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد